הסכם ממון לאחר נישואין - הסכם ממון לזוג נשוי - פנו לייעוץ - משרד עורכי דין נרקיס לביא
top of page

הסכם ממון לזוג נשוי

מתי חותמים על הסכם ממון?

זוגות רבים מבינים שהסכם ממון, על אף הסטיגמות השליליות שנדבקו בו, הוא שלב חשוב ומשמעותי בדרך לזוגיות יציבה ומאושרת, אשר בנויה על אמון וכבוד הדדי וודאות, ולא מאינטרסים כלכליים שעשויים להעיב על הזוגיות שלא לצורך. אך השלבים בדרך לאותו הסכם ממון, אינם תמיד ברורים. אחת השאלות שזוגות רבים נתקלים בה היא מתי למעשה ראוי להתחיל לעסוק בניסוחו של הסכם ממון ומתי לחתום עליו.


הסכם ממון לפני הנישואים


זוגות רבים בוחרים לחתום על הסכם ממון לפני השלב בו הם נישאים. ברוב המקרים, בני הזוג מבינים כי הם מעוניינים לחיות את חייהם במשותף, ולבנות לעצמם חיים משותפים, כאשר השלב הראשון בדרך לשם הוא הבנה הדדית והכרה בכך שייתכן כי ביום מן הימים הם יצטרכו להיפרד. כאשר חותמים על הסכם ממון לפני החתונה, נחוץ אישור של בית משפט באופן שבו בית המשפט ייתן להסכם הממון תוקף של פסק דין. בצורה זו מבטיחים את תוקפו המשפטי של הסכם ממון.


הסכם ממון לאחר נישואים

למרות שנהוג לחשוב כי הסכם ממון נחתם אך ורק לפני החתונה, זו הנחה משוללת בסיס עובדתי. ניתן לחתום על הסכם ממון אחרי נישואים, והדבר אפילו נפוץ מאוד.


חתימה על הסכם ממון יכולה להתבצע בכל שלב של מערכת היחסים הזוגית, ויש בדבר הגיון רב. אם החוק היה מגביל את חתימת הסכם ממון לתקופה שלפני החתונה, זוגות שלא ניסחו הסכם כזה ונישאו, היו מפספסים את חלון ההזדמנויות. מכיוון שהסכם ממון הוא הליך זוגי חיובי, המשמר את האמון והוודאות ומעגן את הכבוד ההדדי בין בני הזוג בצורה משפטית, אין סיבה ליצור מצב בו זוגות אינם יכולים להסתמך עליו.


חשוב לציין כי בניגוד להסכם ממון שנחתם לפני הנישואים, הסכם ממון בזמן הנישואים מחויב להיות מאושר על ידי בית משפט. על מנת שבית משפט יאשר את הסכם הממון, חשוב מאוד להיעזר בשירות ייעוץ משפטי בכל שלב של הכנת ההסכם. הסכם ממון לאחר החתונה שייערך על ידי עורך דין מקצועי יאושר בבית המשפט ללא כל עיכובים מיותרים.


ומה קורה אם לא מתכוונים להינשא?

בימינו, חתימה על הסכם המסדיר את העניינים הכלכליים בין בני הזוג נפוצה גם בין זוגות שאין בכוונתם להינשא באופן רשמי. זוגות אלו נמצאים בדרך כלל במעמד של ידועים בציבור, כלומר ידוע שהזוג מנהל חיים משותפים. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות ועליהן נרחיב במאמר אחר שעניינו – מי הם ידועים בציבור? במקרה כזה ניתן בהחלט לחתום על הסכם חיים משותפים, שתוקפו המשפטי זהה לתוקפו של הסכם ממון. כך במקרה של פרידה, גם אם היא אינה מתרחשת על מדרגות הרבנות, הצדדים יוכלו לדעת כי עתיד חלוקת המשאבים ואיזון הזכויות הכלכליות מובטח מבחינה משפטית, בדומה לתוקפו המשפטי של הסכם ממון לזוג נשוי.


נרקיס לביא -חברת עורכי דין

נרקיס לביא הוא אחד מהשמות הבולטים ביותר בתחום דיני המשפחה במדינת ישראל. מאחוריו עומדות שנים של ניסיון בכל סוגי התיקים ובכהם מהמורכבים ביותר בתחום, והצלחות רבות בייצוג וייעוץ משפטי שסייע למספר רב של לקוחות וזוגות. אם אתם מעוניינים בעריכת הסכם ממון בעזרת עורך דין שיהיה קשוב לצרכים שלכם, ויוכל לספק לכם את המענה המשפטי המקיף והמקצועי ביותר ובאופן כזה שיצפה פני עתיד ויימנע מחלוקות, אתם מוזמנים לקרוא עוד על עורך דין נרקיס לביא, וכמובן גם ליצור קשר - עורך דין נרקיס לביא.


bottom of page