הסכם ממון לפני נישואין - מה חשוב לדעת על הסכם ממון טרום נישואין - משרד עורכי דין נרקיס לביא
top of page

הסכם ממון לפני נישואין

מה זה הסכם ממון לפני נישואין?

כאשר זוג מתחתן, הדבר האחרון שהוא היה רוצה לחשוב עליו הוא מה יקרה במידה והזוגיות לא תצלח והם יאלצו להתגרש. אך לצערנו, בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות נשואים נאלצים להיפרד, ולכן חשוב לחשוב על האפשרות הזו לפני הנישואין, במיוחד כשמעורב בקשר כסף וממון רב שצבר מי מבני הזוג בטרם הנישואין .


בעבר, תופעת החתימה על הסכם ממון לפני החתונה הייתה חריגה בחברה הישראלית. אך בשנים האחרונות, כתוצאה מהנתונים העובדתיים של אחוזי הגירושין, עליית המודעות לנושא והפנמת חשיבותו ומסיבות נוספות, הסכם ממון בטרם הנישואין הפך להיות מקובל ונפוץ אצל זוגות רבים שבוחרים להינשא זה לזה.


הסכם יחסי ממון טרום נישואין הוא למעשה חוזה משפטי שמטרתו להסדיר בין בני הזוג את מדיניות היחסים הממוניים בינהם לפני החתונה וכך למנוע בעיות ומחלוקות בעתיד אם וכאשר ייפרדו. למעשה, הסכם טרום נישואין זה, מהווה מעין פוליסת ביטוח למקרה שבו בני הזוג יאלצו להיפרד ולחלק את הרכוש בניהם.


במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיבהיר לכם מעט מהו הסכם יחסי ממון לפני נישואין, כיצד עושים אותו וכיצד מסבירים לבין/בת הזוג שאתם מעוניינים לחתום על הסכם כזה.


מהם היתרונות של הסכם ממון טרום נישואין?

הסכם הממון יעניק לבני הזוג וודאות ובעזרת הסכם זה יהיו פחות ופחות מחלוקות בעתיד במידה ויחליטו בני הזוג להתגרש, וכך למעשה יוכלו בני הזוג לעבור את הליכי הגירושין בשלווה יחסית ללא תככים מיותרים.


כיצד להציג את הנושא בפני בן הזוג?


הסכם ממון טרום נישואין אינו המחווה הכי רומנטית שיש ומחשבה על גירושין עתידיים עלולה להיות לעיתים מפחידה ולא נעימה. קיימים מקרים רבים בהם רק אחד מבני הזוג שוקל או מעוניין לערוך הסכם לפני נישואין ומתלבט כיצד להסביר ולדבר על כך עם בן/בת הזוג. כמובן, חשוב לעשות זאת באופן רגיש ולהקפיד שלא לפגוע ברגשות בן הזוג השני או להלחיץ אותו.


על מנת לשוחח עם בן/בת הזוג בצורה הטובה ביותר ולמנוע נזקים בקשר, מומלץ קודם לכן להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום שיסביר לכם את הנושא ואת המשמעויות המשפטיות ויסייע לכם להבין מהן האפשרויות שעומדות לפניכם.


לאחר ששוחחתם עם עורך דין מקצועי בתחום, יהיה עליכם לשוחח עם בן הזוג ולהציג בפניו את הנושא. הקפידו לעשות זאת ברגישות מרבית תוך הדגשה שלא מדובר רק באינטרס שלכם, אלא של שניכם על מנת למנוע מריבות ותככים במידה ותיאלצו להיפרד.


בכל מקרה, אתם מכירים את בני הזוג שלכם בצורה הטובה ביותר ולכן חשבו כיצד אתם יכולים לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר בלי לפגוע בהם ומבלי לעורר לחץ וכעס מיותרים.


כיצד תערכו הסכם ממון לפני נישואין?

על מנת לערוך הסכם ממון לפני נישואין, עליכם לקבל סיוע מעורך דין מקצועי בעל ניסיון בעריכת הסכמים מסוג זה. חשוב לבחור בעורך דין אמין ומקצועי שיעניק לכם שירות מיטבי תוך שמירה על רגישות וסבלנות במשך כל ההליך.


חשוב להבין ולהפנים שאין הסכם ממון המתאים לכל הזוגות ולכן יש להתאים כל הסכם עבור כל בני זוג בהתאם לצרכים ולנסיבות האישיות שלהם. עם זאת, חשוב לכלול בהסכם הממון סעיפים הנוגעים לחלוקת דירת המגורים, לעסקים של בני הזוג וכך גם לערוך הסכם שיצפה ככל הניתן פני עתיד ויהיה ערוך באופן שבו יימנעו מבני הזוג ככל הניתן מחלוקות רכושיות במקרה של פירוד.


על מנת להעניק להסכם הממון תוקף משפטי, יש צורך בחתימה של שני הצדדים ובמתן פסק דין שמאשר את ההסכם - אישור הסכם ממון טרום נישואין. ניתן לקבל את פסק הדין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי (רבני, שרעי, כנסייתי וכיוצ"ב...)


נכון לשנת 2022, האגרה לצורך פתיחת תיק אישור הסכם ממון בבית משפט למשפחהעומדת ע"ס של כ- 537 שקלים.


זקוקים לעורך דין מקצועי שיסייע לכם בעריכת הסכם ממון לפני נישואין? נרקיס לביא – חברת עורכי דין היא חברת עורכי דין מקצועית בעלת ניסיון רב בדיני משפחה, בתחום המקרקעין, במשפט אזרחי. עו"ד נרקיס לביא מייצג את לקוחותיו בנחישות ומקדיש את כל המאמצים על מנת להשיג עבורם את המקסימום המגיע להם על פי חוק. אם אתם מחפשים עורך דין יעיל ומנוסה שיבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר תוך שמירה על רגישות ואנושיות, עורך דין נרקיס לביא הוא הפתרון האולטימטיבי עבורכם. ליצירת קשר ולקבלת פרטים נוספים לחצו כאן.


bottom of page